Cosmetice naturale

Lumea parfumurilor

Filosoful Moris Meterlink era de parere ca vazul, auzul, gustul si simtul tactil sunt necesare pentru supravietuire. Insa mirosul inseamna ceva mai mult. In afara de scopul practic, bine-definit pe care il are, el reprezinta o adevarata taina.
O relatie cu parfumul nu poate fi doar un flirt, ci mult mai mult. Parfumul ne poate oferi surpriza redescoperirii de sine
Lumea parfumurilor ramane o tentatie constanta pentru generatiile moderne. Desi piata parfumurilor este invadata de mii de denumiri si firme producatoare, un parfum consacrat, produs de o firma deja invaluita in halouri legendare ramane o provocare careia natura feminina ii rezsta cu greu. Un parfum este mai mult decat un ingredient olfactiv care ne aduce incantare, este si o compozitie complexa, in care autorii au investit fantezie si creativitate.
Pe parcursul urmatoarelor randuri vom descoperi aceasta lume, a parfumurilor, urzita cu migala de cei care au impus traditia productiei de parfumerie, intre care, in primul rand “nasurile”, acei parfumeri supersenzitivi , cu talent si o creativitate in expansiune. Vom vedea ca o relatie cu parfumul propriu nu poate fi doar un flirt ci mult mai mult. Parfumul ne poate oferi surpriza rediscoperirii de sine.
" Parfumul este o bijuterie invizibila dar de neuitat "
Toata lumea foloseste parfumul, dar nu toti constientizeaza de ce si faptul ca ar avea o importanta in viata noastra. Daca ar fi sa raspundem la intrebarea de ce folosim un parfum ? Ce am raspunde ? Este un mod constient de a influenta, inconstient atmosfera lumii immediate in care ne miscam, poate chiar persoanele din jurul nostru; un mod de a atrage atentia, de ce nu, admiratia; un impuls deghizat de comunicare. Este ultimul detaliu dintr-o toaleta eleganta si stilata. Merita sa ne amintim definitia inspirata care ne-a ramas de la Coco Chanel : “ Parfumul este o bijuterie invizibila, dar de neuitat. Parfumul prezice venirea unei femei si rasuna dupa plecarea ei “.
Astazi orice barbat sau femeie vor sti sa enumere cateva faimoase parfumuri frantuzesti cum ar fi cele de la “Kenzo”, “Christian Dior”, “Chanel” ... care au cucerit piata internationala. In ciuda fanatismului care a provocat fantezia noastra si dorinta de a le poseda, acestea au descurajat prin preturile ridicate, prea putini fiind cei care si l-e pot permite. Tot putini sunt si cei care stiu ca pretul aromei pe care o cumparam reprezinta doar 10% din pretul en-detail de vanzare al sticlutei cu parfum. Acest pret en-detail este de fiecare data influentat de marca comerciala, cheltuieli de ambalaj, denumire, publicitate, transport, depozitare, alte cheltuieli aferente. Toate se vor constitui intr-un procent de peste 80% din pretul de vanzare al parfumului. La acestea adaugam intermediarii si adaosul comercial din magazine, care este, in medie 30%-50%, dar, de ce sa nu o spunem, exista in prezent, chiar la noi in tara magazine care practica un adaos de pana la 300%.
Structura parfumului. Are parfumul o inima ?
Putini dintre noi stim cum este creat si structurat un parfum. In industria parfumurilor se sustine ca parfumul este viu, ca o inima. Toate substantele de aromatizare care se reunesc pentru a determina aroma finala sunt structurate in cap – care consta din substante unele mai volatile, o inima (caracterul sau sufletul parfumului ) si care contine in special miresme florale si corpul sau baza, care determina persistenta aromei. Aroma care impresioneaza este denumita capul sau varful, sau nota initiala. Aceasta este alcatuita din arome usoare care se percep intens aproximativ 5 minute si cam in 15 minute dispar. Aroma caracteristica, supranumita si inima, este nota de mijloc si, de obicei, in formula clasica va contine nuante mai calde, florale, care incep sa se simta abia dupa 20 minute si se pot mentine timp de aproape o ora; aroma de baza este ceia ce reprezinta nota finala si mai este supranumita corpul parfumului. Aici sunt continute elementele care determina persistenta si sunt de obicei fixatoare de origine animala, condimente, ierburi aromate, rasini, esente lemnoase parfumate; incepe sa se simta dupa aproximativ 30 minute si persista indelung minim 4 ore.
Cele mai scumpe si mai rare – substantele de origine animala
Substantele aromate de origine animala sunt rare si foarte scumpe. Dintre acestea, cele mai scumpe sunt moscul, ambra cenusie, zibeta, castoreumul. Moscul provine din glandele sexuale ale cerbului mascul care traieste in China si Tibet. Se prezinta sub forma unui lichid rosu, cu miros de descompunere, iar un kilogram din acest extract (mosc absolut) costa 750.000 $, de cateva ori mai mult decat un kilogram de aur. Ambra cenusie se formeaza in intestinul gros al casalotului, fiind apoi eliminata, plutind ca o masa cenusie pe suprafata apei. Poate fi recoltata din zona Irlandei si este destul de rara, deci foarte scumpa. Zibeta este asemanatoare unei alifii, un anticorp pe care pisica zibeta, din nordul Africii, il secreta dintr-o glanda invecinata glandelor genitale. Utilizarea sa contribuie la nota specifica parfumurilor orientale. In ce priveste castoreumul, este folosit ca fixator pentru parfumurile masculine, sugerand pielea tabacita de tutun. Persistenta unui parfum depinde de continutul substantelor fixatoare de origine animala, foarte rare si foarte scumpe. Din acest motiv, in epoca moderna, in 95% din parfumuri nota de baza are la origine substante sintetice care reproduc fidel mirosul substantelor naturale. Persistenta unui parfum este calculata in medie intre 4 si 9 ore.
Marca de pe eticheta nu apartine fabricii de parfum, ci casei care lanseaza produsul
In lume exista citeva fabrici care produc parfum original pentru marci renumite precum Chanel, Kenzo, Christian Dior etc. Dar putini cumparatori stiu ca acestor firme l-e apartine doar marca comerciala, nu si formula aromei, care este, de fapt, obiectul propriu-zis al interesului nostru, si care provine de la fabrica producatoare. Aceasta delimitare determina pretul parfumului, care asa cum am amintit este de maxim 10% din pretul de cumparare; 80% reprezinta cheltuielile investite in campania de lansare a noului produs pentru originalitatea ambalajului si pentru denumire. Este de ajuns pentru a ne face o impresie cat de cat acerba— este lupta de impunere pe piata parfumurilor a unui produs nou. Mai recent fabricile producatoare, acolo unde asa-numitele “nasuri” – specialistii asociaza esente aromate cu abilitatile care l-e apartin exclusiv, creand structura aromei pe care noi o aspiram – pentru a impulsiona comertul de parfumuri, au optat pentru solutia unui ambalaj unic pe piata in care pot fi cumparate marci faimoase de parfumuri consacrate, sub marca unica ce desemneaza respectiva fabrica. Acest fapt devine posibil dupa un numar de ani, stabilit prin contract, in care noua marca de parfum a avut prioritate pe piata in ambalajul original, beneficiind de o perioada de exclusivitate asupra aromei.
Parfum, apa de parfum, apa de toaleta, after shave
In lume exista patru clase de parfumuri: clasa lux ( se produc in exemplare, cu arome si ambalaje unice, realizate din cristal, gale, portelan si sunt extrem de scumpe ); clasa A ( constituita exclusiv din arome pe baza de componenti naturali ); clasa B ( componenti naturali si sintetici ); clasa C ( realizata din substante sintetice, cea mai pupulara si mai accesibila in momentul de fata ).
Formula unui parfum, ceea ce determina aroma unica a unui produs, se prezinta sub mai multe forme: parfum, apa de parfum, apa de toaleta, after shave, deodorant. Toate acestea contin substante aromate, apa distilata, alcool si, eventual coloranti. Tipurile de produse se deosebesc prin concentratia fiecarui tip de component.
Parfumul reprezinta forma cea mai concentrata a aromei, fiind compusa numai din substante aromate dizolvate in alcool. Predominanta este nota de baza cu o pondere de 2/3 din substantele componente. Concentratia este de 21-24% ;
Apa de parfum, avand persistenta mai mica, mai contine si o mica cantitate de apa distilata. Concentratia este de 16-20%. Specifica este micsorarea ponderii aromei de baza, dominanta fiind nota inimii. Ca urmare, mirosul va fi mai usor, mai aromat si mai putin persistent ;
In cazul apei de toaleta predominanta este nota initiala, nota ce impresioneaza. Concentratia este de 12-15%, mirosul este mai usor si se evapora mai repede.
Persistenta nu mai este astazi la moda
Toate mijloacele de aromatizare au o anumita structura. Dupa ce deschidem flaconul simtim pentru inceput notele ce impresioneaza din cap. Dupa putin timp se manifesta substantele mai putin volatile, ale inimii si numai aproximativ 20 minute, percepem aroma de baza a parfumului. Toate elementele insa, creaza pe parcursul evidentierii lor unitate si armonie. Persistenta nu mai este astazi la moda. Persistenta depinde de continutul in corp a substantelor de fixare. Astazi persistenta nu mai este la mare pret asa cum era altadata cand parfumurile persistente se bucurau de o mare popularitate. In zilele noastre, cand moda se schimba rapid, adeseori, in cursul unei zile femeile utilizeaza mai multe genuri de parfumuri, de aceea persistenta unei arome a fost calculata in medie 4-9 ore. Dupa dus, seara, o femeie poate aplica alte parfumuri, ale caror nuante nu se vor suprapune peste parfumul folosit in cursul zilei. Cea mai mare persistenta o au parfumurile de seara si cele clasice.
Persistenta aromei a scazut foarte mult in comparatie cu mijlocul secolului 20. La ultima conferinta de la Geneva s-a stabilit scaderea concentratiei maxime in parfumuri. Acum in cantitati mari nu se mai folosesc cantitati mari de conservanti si fixativi. Acest aspect este legat si de faptul ca sensibilitatea (efectele alergice) ale populatiei au crescut. In mod firesc a scazut si persistenta parfumurilor zilelor noastre.
Cum pastram mai mult timp parfumul preferat ?
Ideal ar fi sa pastram parfumul intr-un loc intunecat, in cutia proprie si cu capacul inchis. Astfel, evaporarea alcoolului si oxidarea componentelor in combinatie cu aerul se produce mai lent. Este recomandat frigiderul, aici produsele de parfumerie pastrandu-si calitatile timp indelungat, de peste 18 luni. Care este durata medie calculata deobicei pentru un parfum ? Un fenomen specific degradarii parfumului este “acrirea”—procesul prin care un parfum incepe treptat sa-si piarda proprietatile si sa-si modifice culoarea ca efect al patrunderii involuntare a unor elemente straine in compozitie. Intr-un fel, este numai o impresie a noastra ca parfumul s-a degradat; in realitate se modifica doar substantele din cap si uneori note din inima. Deobicei corpul ramane acelasi, si poate fi folosit si in continuare parfumul “acrit”, cu diferenta ca vor lipsi notele initiale, iar aroma reala o vom percepe mai tarziu.
Punctele de parfumare
Unde trebuie sa aplicam parfumul pentru ca acesta sa se pastreze cat mai mult timp ? Inainte de toate … pe zone ale corpului unde pulseaza venele si arterele. In aceste locuri pielea este mai calda si caldura ei face ca aroma sa se dezvaluie treptat si mai multa vreme. Parfumul se poate aplica pe partea interioara a gatului (daca il aplicam pe partea superioara a gatului nu vom mai percepe parfumul pe care l-am folosit ), dupa urechi, la indoitura cotului, la incheitura mainii si in gropita din spatele genunchiului. Se mai poate aplica pe lobii urechilor in partea exterioara, pe umeri si pe palma. In aceste locuri parfumul se pastreaza cel mai mult. De remarcat este faptul ca sub influenta caldurii care se degaja, caracteristica parfumului se modifica. Se mai poate pulveriza pe imbracamintea care nu vine in contact cu corpul. Este important de stiut ca aroma parfumului se manifesta in modul cel mai armonios pe materialele din fibre naturale. Sa nu uitam ca parfumul lasa pete pe imbracaminte, de aceea se aplica pe materiale de culoare inchisa sau cel mai bine pe captuseala sau pe partea interioara a indoiturii cusaturilor.
Cum selectam parfumurile in functie de ocazie
Parfumurile grele, erotice, s-a stabilit ca se potrivesc sub haina imblanita si in nici un caz pe corpul dezgolit intr-o zi calduroasa. Este important sa se acorde atentie gradului de uniformizare a evaporarii elementelor componente. Pe parcursul primei ore parfumul se combina cu diferiti acizi care patrund prin porii pielii la nivelul epidermei ajungand astfel la caracteristica lui definitiva. Caracteristica la randul sau mai depinde de modificari metabolice, fiziologice ale persoanelor concrete, dar si de starea vremii pe parcursul unei zile. Exista un mecanism complex de interactiune intre componentele unui parfum si corpul fiecarei persoane care conduce la observatia ca unele si aceleasi parfumuri se comporta diferit pe persoane diferite – aceasta inainte de a atinge nota finala care este si irepetabila dupa fiecare proces. Exista femei care evidentiaza fiecare nota din compozitia unui miros, in timp ce la altele, nici una din aceste note nu se pastreaza, indiferent cat de patrunzator sau scump ar fi acesta. O cauza a evaporarii foarte rapide a unui parfum aplicat poate fi surplusul de talc de pe piele care impiedica patrunderea prin pori. Firmele producatoare s-au gandit sa suplineasca neacceptarea de piele a unui tip de arome, creand sapunuri si deodorante cu aceeasi caracteristica care perpetueaza pe parcursul unei zile intregi, un anumit nivel de parfumare. Un avertisment ne este adresat pentru conditiile expunerii la soare. In conditiile incalzirii puternice, dar si atunci cand facem plaja, trebuie sa se evite folosirea parfumurilor deoarece alcoolul continut si razele solare pot reactiona favorizand decolorarea pigmentului pielii. Cine vrea sa-si parfumeze haina de blana trebuie sa stie ca nu se aplica parfum pe partea exterioara intrucat blana se poate decolora. Nu se aplica parfum nici pe matase, ori pe materiale de culoare deschisa pentru ca pot aparea pete pe care nici cea mai savanta substanta chimica nu le poate scoate. O sugestie pentru femeile care vor sa fie in pas cu moda – dupa mirosurile grele ale deceniului opt, ultimul strigat al modei anilor ’90 au fost parfumurile fine cu miros de fructe si flori, iar cele mai recente sunt cele care combina arome alimentare.
" Simtul mirosului este simtul amintirilor delicate "

Esente naturale

Unt de cacao
Untul de cacao a fost folosit de-a lungul secolelor in fel de fel de creme pentru infrumusetarea pielii, datorita hidratarii excelente pe care o ofera. El hidrateaza pielea si previne intinderea acesteia, dar folosit ca atare, este bun in tratarea dermatitelor, eczemelor si a iritatiilor. Folosind unt de cacao in mod frecvent, vei avea o piele mai moale, mai catifelata si mai hidratata. Nivelul de colagen si elastina va creste si vei mirosi excelent. Unt de cacao Galbenele Alge Marine Nuca Cocos Lavanda Avocado Lapte de Capra Macese Ulei de masline Musetel
sapunuri naturale cu glicerina

Sapunuri naturale cu glicerina

Vivias va ofera o gama variata de sapunuri naturale de glicerina. Peste 60 de nuante si esente naturale va stau la dispozitie: Zambila Citronella - Aftershave SPORT Musk Alb Budinca de Ananas Lamaie si Menta Portocala si Ylang Ylang Pepene si Fructe Cedru si Pin Frunze de Lamaie Verde
Vezi toata gama de sapunuri

La comenzi de peste  70 lei:
Transport gratuit prin Posta Romana + cadou: Sapun natural cu glicerina cu Mar verde

La comenzi de peste 100 lei:
Transport gratuit prin Posta Romana + cadou: Sapun natural cu glicerina cu Mar Verde + Sapun natural cu glicerina Mireasma de Padure